Zaterdag / Zondag - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Looye kwekers - WaarBenJij.nu Zaterdag / Zondag - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Looye kwekers - WaarBenJij.nu

Zaterdag / Zondag

Door: Peter van Beusichem

Blijf op de hoogte en volg Looye

28 November 2011 | Kenia, Nakuru

Karibu,

Zaterdagochtend vroeg vertrokken naar Nakuru. een reis van 5 uur.
Onderweg Oscar opgehaald om ons dit weekend te vergezellen.
Na een lange rit te zijn aangekomen in Nakuru, ingecheckt in het hotel, en gelunched aan de rand van het Nakuru Park.
Hierna het park ingegaan met een gids.
We hebben echt een hoop dieren gezien van groot tot klein, o.a. Giraf, Neushoorn, zebra's en hyena's.
Teveel om op te noemen.
Aan het eind van de tour in een lodge op het park een bakkie koffie gedaan, waar we werden geeintertaind op traditionele Keniaanse dans.
Daarna door het donker door het park ook een hele mooie ervaring.
Moe maar voldaan aangekomen in het hotel, om te rusten om zondag naar de kerk te gaan.

Zondag

Om 9 uur stonden we voor een grote kerk te wachten om naar binnen te gaan omdat het gebed begonnen was.
Hierna naar binnen gegaan, echt een mooie ervaring.
Mensen die voorin staan te zingen echt geweldig.
Een mooie preek over dat kinderen belangrijk zijn en dat we goed voor ze moeten zorgen maar ook terecht mogen wijzen.
Als gasten van de kerk werden we verwelkomd we moesten in een volle kerk (300 man) gaan staan.
Na de dienst zijn we de krater van Nakuru opgereden. Van het uitzicht genoten, hierna verder gereden naar Kakamega Forrest waar we in een Lodge Keniaanse thee gedronken hebben in een hele rustige omgeving.
Aangekomen bij het Hotel was het heel erg druk want er waren activiteiten voor de verkiezingen van komend voorjaar.
Bij elkaar kunnen we zeggen dat we een heel mooi weekend hebben gehad.

Kwaheri (tot ziens)

----

Sobota / Niedziela

Tekst: Peter van Beusichem

Karibu,

W sobot rano wyjechalismy do Nakuru. Podró trwala 5 godzin.
Po drodze dolczyl do nas Oscar, aby umili nam weekend.
Po dlugiej jedzie dojechalismy do Nakuru, zameldowalismy si w hotelu i zjedlismy lunch na skraju Parku Nakuru.
Potem poszlismy zwiedza park z przewodnikiem.
Widzielismy naprawd wiele zwierzt – od najmniejszych do najwikszych, m.in. yrafy, nosoroce, zebry i hieny.
Nie starczyloby miejsca, eby je wszystkie wymieni.
Na koniec wycieczki napilismy si jeszcze kawy w schronisku w parku, gdzie dodatkowo moglismy oglda tradycyjny kenijski taniec.
Potem po ciemku wracalismy z parku, co te bylo ciekawym przeyciem.
Zmczeni, ale spelnieni, wrócilismy do hotelu, eby odpocz i w niedziel uda si do kosciola.

Niedziela

O godzinie 9 rano stalismy ju przed duym kosciolem, czekajc na wejscie, poniewa rozpoczla si ju modlitwa.
Weszlismy do srodka i znów bylo to bardzo ciekawe doswiadczenie.
Ludzie, którzy stali z przodu i spiewali, robili niesamowite wraenie.
Bylo te ciekawe kazanie o tym, e dzieci s wane i e musimy o nie dobrze dba, ale te wskazywa im wlasciwe rzeczy.
Zostalismy przywitani jako goscie kosciola i stalismy w pelnym kosciele (300 osób).
Po naboestwie wjechalismy na krater Nakuru. Na górze podziwialismy pikne widoki, a potem pojechalismy do Kakamega Forrest, gdzie w schronisku napilismy si w spokoju kenijskiej herbaty.
Kiedy wrócilismy do hotelu, zastalismy spore zamieszanie, bo odbywaly si wlasnie wydarzenia zwizane z wyborami, które odbd si wiosn.
Ogólnie moemy powiedzie, e mielismy bardzo udany weekend.

Kwaheri (do zobaczenia)

• 28 November 2011 - 06:48

Anbontenbal:

Ja,geweldig he, al die dieren in het wild te zien. Alleen daarom is het al de moeite waard om Kenia te bezoeken.Ook zo n kerkdienst is mooi om mee te maken.Hartverwarmend en verruimend!Ik Geniet van jullie verslagen!Bedankt!